Niedawno zakończona przebudowa szkoły podstawowej West Hampstead Emmanuel Primary School jest kulminacją marzeń wielu zaangażowanych w projekt osób.
Place zabaw dla dzieci w Cameden School
Nowo zaprojektowana szkoła podstawowa Emmanuel CE podwoiła swoją wielkość co było bezpośrednia odpowiedzią na zapotrzebowanie na dodatkowe miejsca w szkołach podstawowych w Londynie.
Projektanci zeleni ze studia B: D postanowili też podnieść wartość ekologiczną tego obszaru dzięki nowym siedliskom roślinnym i zwiększonej bioróżnorodności dostosowanej do lokalnego planu dotyczącego różnorodności biologicznej.
Zaprojektowano przestrzeń na lekcje prowadzone w otwartej przestrzeni zewnętrznej, ogrody "jadalne" i amfiteatr z kolorową tęczową tarczą "scoop".
Pierwsze plany dotyczące szkoły, sięgają 1845 roku, były silnie uzależnione od konsultacji z nauczycielami, uczniami i lokalną społecznością, mówi BD. Kontynuując te tradycję, stworzono unikalny plac zabaw, który najlepiej wykorzystuje jego ograniczone możliwości, zapewniać największą wydajność do różnego rodzaju gier, sportu i ogólnego dostępu.
Górny poziom placu zabaw obejmuje wielofunkcyjny obszar gier i naturalny krajobraz do użytku szkolnego i społecznościowego, który łączy teren z otaczającą publiczną otwartą przestrzenią i miejscem istotnym dla ochrony przyrody.
Jadalny plac zabaw z „rosnącymi łóżkami” zapewnia szkole możliwość uczenia się na świeżym powietrzu, a także promowania zrównoważonych metod życia. Tajemniczy ogród zawierający zioła i rośliny lecznicze działa jako ważna strefa sensoryczna o ciekawych fakturach, zapachach i kształtach. Ogród motyli dzikiej przyrody jest wspólnie prowadzony przez szkołę i lokalną społeczność.
Niższy poziom placu zabaw połączony jest z amfiteatrem inspirowanym "tęczową" mozaiką z zaprojektowanymi na zamówienie elementami do siedzenia i "graficzną płaszczyzną podłoża, która łączy się z szerszą paletą do sadzenia na otwartej przestrzeni". Tę tęczę tworzą piękne kolorowe ławki zewnętrzne. Zasługuje to na szczególną uwagę gdyż w wielu szkołach nadal projektuje się ławki o stonowanych kolorach, gdzie w szkołach można sobie pozwolić na dużo więcej, co ma istotny wpływ na wyobraźnie u dzieci.
Zdjęcia - Tim Crocker, projekt - B:D Landscape Architects
Skomentuj
Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.