The Fun Theory jest pomysłem agencji reklamowej DDB Sztokholm, która go realizując odniosła fantastyczny sukces.
Najpopularniejsza znana produkcja The Fun Theory – grające schody – miała zachęcić ludzi korzystających z przejścia podziemnego metra do korzystania z tradycyjnych schodów, zamiast ruchomych. Dla tego celu przygotowano instalację, każdy schodek zamieniono na coś w rodzaju wydających dźwięki klawiszy fortepianu. Według autorów, dzięki dodaniu elementu zabawy do czynności wchodzenia po schodach aż 66% więcej ludzi zdecydowało się użyć tradycyjnych schodów, zamiast schodów ruchomych.
Czy to faktycznie działa zobaczcie sami:
Najgłębszy, na świecie, kosz na śmieci, jest to kolejny oryginalny pomysł twórców grających schodów. Dzięki nim życie naprawdę staje się ciekawsze. Czekamy na takie rozwiązania w Polsce.
Projekt najgłębszy kosz na śmieci ma na celu zachęcić ludzi do częstszego wrzucania śmieci do kosza, zamiast na ziemię bez zatrudniania do tego celu dodatkowych pracowników.
Najwyraźniej tabliczki z napisem: „nie śmiecić” są już przestarzałe i nie przynoszą spodziewanych rezultatów.
Wewnątrz sporych rozmiarów kosza na śmieci zamontowano sprytny mechanizm, który wydawał szczególny dźwięk za każdym razem, gdy wrzucono coś do środka. Charakterystyczny dźwięk pochodziła ze znanych kreskówek. Dźwięk, na tyle spodobał się przechodniom, że starali się do niego wrzucić jak najwięcej śmieci - również tych leżących w okolicy. W efekcie najbliższą okolicę kosza na śmieci udało się wysprzątać w rekordowym tempie. Myślą przewodnią tej akcji było oczywiście skłonienie ludzi (szczególnie tych najmłodszych) do wyrzucania odpadków w przeznaczonych do tego miejscach, wywołując jednocześnie uśmiech na ich twarzach. W ciągu jednego dnia udało się zebrać ponad 72kg śmieci.
Teoria zabawy ma zastosowanie w tworzeniu dobrego doświadczenia użytkownika, poprzez wpływ na jego atrakcyjność. Możemy skłonić ludzi do wykonania działania poprzez poprawę jego atrakcyjności. To jest właśnie to, na czym opierali się twórcy The Fun Theory.