Mało wiemy o nowoczesnej sztuce użytkowej państw bałkańskich. Znaleźliśmy i chcemy gorąco pochwalić nieznany nam zbytnio zespół projektowy z południa Europy. Dziesięciometrowa ławka należy do zespołu projektowego "ModelArt Studio" i została stworzona we współpracy z Wydziałem Nauk Technicznych w Nowym Sadzie w Serbii.

IBM wspólnie z Ogilvy & Mather francuską firmą zajmująca się kreatywnym doradztwem stworzyli inicjatywę 'people for smarter cities' wymyślili niebanalną interaktywną reklamę, ławkę, zadaszenie i rampę. Niespotykane jest to, że wszystkie te meble uliczne powstały na bazie bilbordu. Tak więc powstała reklama zewnętrzna pożyteczna dla mieszkańców, pożyteczna w ich codziennym życiu. Zagięta od góry reklama tworzy schronienie przed deszczem i słońcem, zagięta od dołu reklama tworzy ławkę, a położona na schodach tworzy podjazd np. dla rowerów czy wózków.

Włosi też mają swoje rewitalizacje, jednak jak to Włosi, muszą być trochę oryginalniejsi od reszty Europy. Czy wam się to podoba oceńcie sami. Projekt zakładał renowacja centralnej części rynku miasta Cavallino, znajdującego się nieopodal Wenecji i stworzenie ogrodu publicznego.